Vanliga frågor och svar – FAQ
Här nedan har vi samlat svar på några av de vanligare frågor som vi brukar få. Ni är naturligtvis alltid välkommen att höra av Er till oss med eventuella frågor eller funderingar.
Vilka produkter säljer ni?
Under fliken Våra produkter hittar Ni vilka produkter vi jobbar mest med. Klicka även på bilderna för att få mer information om just den produkten.
Vilka/vilket fabrikat säljer ni?
KERO Pump AB erbjuder de flesta märken på produkterna vi jobbar med detta för att kunna erbjuda de bästa priset och den den bästa leveranstiden för vår kunder. Under fliken Partners hittar Ni vilka våra största kunder och leverantörer är.
Kan man skicka pumpar till er på service/reparation?
Absolut! Ni är välkomna att skicka pumpar, dammsugare eller högtryckstvättar eller besöka oss på Wedavägen 26 152 42 i Södertälje. Eller se adress under Kontakt.
Kan ni komma ut på plats och reparera pumpar?
Absolut! Både sms och stora företag samt privatpersoner. Ring oss på 08 554 244 40 eller skicka ett mail till service@keropump.se (eller via formuläret under fliken Kontakt). Beskriv problemet och skicka gärna bilder så hjälper vi Er så snart vi kan.
Kan ni reparera pumpar åt privatpersoner?
Absolut! Det är inte alltid värt att laga en pump då reservdelar antingen har utgått eller är för dyra. Men detta kollar vi alltid upp vid Er förfrågan. Vi gör också gärna en felsökning på plats hos Er för bättre förståelse av hela systemet.
Hur funkar erat utbytessystemet med LPSpumpar?
Detta kan Ni läsa mer på under fliken Utbytessystem LPS. Vi värdesätter detta då det bidrar till en hållbar miljö och återanvändning av bra produkter.
Hyr ni ut pumpar?
Det gör vi gärna! Läs mer om detta under fliken Uthyrning
Vi tycker att det är viktigt att företaget vi anlitar värdesätter kvalitet, miljö och arbetsmiljö. På vilket sätt gör ni det?
Vi är ISOcertifierade sen 2016 och jobbar löpande med att förbättra och uppdatera oss. Läs mer om detta under fliken KMA/ISO
Vi har haft höga kostnader på vår pumpgrop senaste året. Hur kan ni hjälpa oss med det?
Vi tecknar gärna serviceavtal med våra kunder. Vi kan då hjälpa till med återkommande service, för att slippa stora och plötsliga kostnader. Läs mer om detta via fliken Serviceavtal
Tack för den snabba och bra hjälpen vi fick av Er! Vi skulle vilja ha hjälp med viss kostnad från vårat försäkringsbolag och använda oss av ROT-avdrag. Hur gör vi då?
Det går inte att kombinera ersättning från försäkringsbolaget med ROT-avdrag så undersök vilket alternativ som är bäst för dig. Läs mer om detta under fliken Försäkringsärende/ROT-avdrag eller på Skatteverkets hemsida.
Kan vi boka endast slamsugning av Er?
Vi har en mindre slambil med spolutrustning som vi endast använder vid service/utbyte av avloppspumpar. Se mer information under Slamsugning.